Obecnie każdy, nawet niewielki sklep to marka, a więc obietnica tego, co może otrzymać klient. Marka natomiast rozpoczyna się nie od sprzedawanych produktów czy usług, ale już od pierwszego, wizualnego wrażenia, swoistej estetycznej wizytówki, która jeszcze przed podejściem do stosika czy wejściem do sklepu mówi nieco o tym, czego można się tam spodziewać.

Właściciele sklepów i stoisk starają się w jak najciekawszy sposób przedstawić swoje produkty, a co za tym idzie – przyciągnąć klientów. Warto jednak wiedzieć jakimi środkami wyrazu się posługiwać, aby osiągnąć zamierzony cel, a co z kolei wywoła efekt zupełnie odwrotny.

Jak więc wyróżnić się wśród tak licznej konkurencji i w wyjątkowy, niebanalny sposób przyciągnąć do siebie klientów?

Wyjątkowe stoisko handlowe – od czego zacząć?

Proces tworzenia lub zmiany stoiska na bardziej oryginalne, warto rozpocząć od określenia najważniejszych cech i walorów swojej marki oraz wskazania tych, które ma wyróżniać stoisko. Z takimi informacjami należy udać się do profesjonalnej firmy, która wykona wstępny projekt.

Wyjątkowe stoisko powinno być niebanalne, jednak należy pamiętać, aby było ono także zgodne z misją firmy. Powinno spełniać oczekiwania właściciela marki, ale także – a może przede wszystkim – jej potencjalnych klientów.

Warto również pamiętać o zachowaniu estetycznego umiaru, aby nie przesadzić w tworzeniu nazbyt oryginalnych i efektownych elementów stoiska. Nietrafione detale, niedopasowane do wizji, jaką niesie za sobą marka, mogą przynieść efekt zupełnie odwrotny.

W jaki sposób wyróżnić swoje stoisko?

Nietypowe stoisko handlowe to pojęcie dosyć szerokie – mieści się w nim bowiem niemal wszystko to, co właściciel marki wymyśli oraz to, co z owej wizji projektant może przenieść na papier oraz realne wykonanie.

Środków wyrazu jest więc wiele – a które z nich dają najwięcej możliwości?

Kształt i materiały

Tym, co na pierwszy rzut oka da się zauważyć jest kształt stoiska. Jeżeli ma się ono wyróżnić spośród konkurencji powinno mieć ciekawą budowę. Rozkład stoiska może w ciekawy sposób nawiązywać do sprzedawanych produktów. Coraz częściej spotkać można okrągłe czy trójkątne stoiska handlowe. Ciekawym rozwiązaniem są także stoiska z częściowym zadaszeniem lub wyspy, do których klient może wejść – zabieg taki optycznie zwiększa ich przestrzeń.

Wyjątkowy efekt można uzyskać nie tylko dzięki oryginalnemu kształtowi stoiska, ale także poprzez użycie nietypowych materiałów do jego stworzenia. Stoisko kwiatowe z żywymi kwiatami zatopionymi w witrynie czy stoisko z ekologiczną żywnością wykończone elementami imitującymi drewno, tekturę czy liście drzew z pewnością szybciej przykują oko klienta i lepiej pełnić będą rolę prawdziwej wizytówki firmy.

Światło

Powszechnym, choć niebanalnym i stwarzającym wiele możliwości środkiem jest światło. Oryginalny sposób oświetlenia stoiska zwraca uwagę klientów i pokazuje charakter sklepu.

Odpowiednie światło nie tylko przedstawi całe stoisko, ale także wyróżni jego poszczególne segmenty, na przykład zwracając uwagę na produkty nowe, przecenione oraz bestsellery.

Wśród wielu stoisk uwagę klienta zwrócić może także inna temperatura czy natężenie oświetlenia. Pośród zimnego, białego światła oko z pewnością przyciągnie punkt oświetlony cieplejszym promieniem w żółtych odcieniach. Niezauważone nie pozostanie stoisko oświetlone kolorem jeszcze oryginalniejszym – na przykład nawiązującym do kolorów logo firmy i dopełniającym jej identyfikację wizualną.

Światło, jego nasycenie, barwa i natężenie, budują odpowiedni nastrój wokół stoiska i mogą oddać jego właściwy charakter.

Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia!

Możliwości jest tak wiele, jak wiele jest firm i pomysłów na nie. Warto zastanowić się na tym, co marka powinna sobą przedstawiać, a następnie skorzystać z pomocy profesjonalnych projektantów i wykonawców, aby już od pierwszych sekund robić na swoich klientach jak najlepsze pierwsze wrażenie!