Pomysł na stoisko handlowe

W dobie wszechobecnej konkurencji i walki o klientów należy wyróżniać się jakością swoich produktów oraz dobrym kontaktem ze stałymi i potencjalnymi klientami. Powszechne są także szeroko zakrojone działania marketingowe w przestrzeni internetowej, mające na celu promocję marki. Wizerunek firmy warto także dopełnić wyjątkowym i przyciągającym wzrok wyglądem sklepu czy stoiska handlowego.

Pierwsze wrażenie

Naukowcy twierdzą, że wystarczy zaledwie 4 do 10 sekund, aby w świadomości człowieka powstało znane wszystkim i tak ważne pierwsze wrażenie. W tak krótkim czasie właściciel sklepu czy stoiska musi zainteresować swoją marką potencjalnego klienta – jak to zrobić? Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Wizytówka firmy

Stoisko handlowe to swoista wizytówka firmy, warto więc zatroszczyć się o jego kompleksowe wykończenie i wyposażenie. Znaczenie ma zarówno jego kształt, wielkość, oświetlenie, jak i ilość przeszkleń, ozdobnych, wyróżnionych elementów, a także wyposażenie, czy – istotne już w samej sprzedaży – rozmieszczenie produktów. Ostatnie można w ciekawy sposób wykorzystać i skorelować z ogólnym wyglądem oraz charakterem stoiska.

Jeżeli stoisko ma w sposób autentyczny odzwierciedlać markę należy zastanowić się nad jej najważniejszymi cechami, charakterem oraz misją. Oczywistym jest, że zupełnie inne stoisko pasować będzie do punktu sprzedaży okularów, inne natomiast do kameralnej cukierni.

Co więc powinno się uwzględnić przy planowaniu stoiska? Warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Jaki jest profil, branża marki?
  • Kto stanowi jej grupę odbiorców i potencjalnych klientów?
  • Jakie wrażenie ma wywołać stoisko?
  • Jakie cechy firmy ma uwypuklać punkt handlowy?

A także na pytania bardziej praktyczne, czyli:

  • W jakim miejscu ma znajdować się stoisko?
  • Jaką przestrzeń mamy do zagospodarowania?
  • Ilu pracowników będzie przebywać w stoisku?

Dopiero po tak dogłębnej analizie można zastanowić się szerzej nad estetyką oraz poszczególnymi elementami stoiska.

O czym należy pamiętać?

Stoisko handlowe powinno przyciągać wzrok klienta, być czytelne i zachęcać do zakupu. Warto jednak pamiętać, że ma to być także wygodne miejsce pracy – należy więc zadbać nie tylko o względy estetyczne, ale także o praktyczne i komfortowe dla pracowników sklepu rozmieszczenie wszystkich jego elementów.

Istotną częścią planu stoiska handlowego jest jego kształt oraz materiały, z jakich zostanie ono wykonane. Wykończenie stoiska, jego kolor i elementy ozdobne mogą w ciekawy sposób nawiązywać do branży sklepu oraz dopełniać jego asortyment.

Odpowiednio dobrane światło podkreśli najważniejsze elementy stoiska. Za pomocą zróżnicowanego oświetlenia oraz różnorodnych półek lub gablot można wyszczególnić grupy produktów. Najjaśniej oświetlone mogą zostać nowości lub produkty cieszące się największą popularnością, z kolei w wyróżnionej, bądź centralnej gablocie pokazać można nowości sklepu.

Możliwości jest oczywiście wiele – a każda z nich może okazać się ciekawym, oryginalnym sposobem na przedstawienie asortymentu. Swoje pomysły i wizję stoiska handlowego najlepiej skonsultować z firmą, która w profesjonalny sposób zaprojektuje, a następnie wykona i zamontuje stoisko handlowe, tak, aby mogło w stu procentach spełniać swoją najważniejszą rolę – przyciągać klientów i kreować wizualne wrażenie na temat marki.

Pozycjonowanie stron w Google Wild Moose & specjalist SEO Adam Grabowski