Stoisko, nazywane także wyspą, to jednocześnie większe wyzwanie i większe możliwości sprzedażowe. Nie jest to pełnowymiarowy sklep z dużą ilością miejsca do zagospodarowania, co daje nieco mniejsze pole do popisu. Ma ono także pewną przewagę; potencjalni klienci są bowiem znacznie bliżej, niemal na wyciągnięcie ręki, dzięki czemu – przy użyciu odpowiednich środków – ma większą szansę na bycie zauważonym.

Wyspy z biżuterią, galanterią czy nawet elektroniką to już dla odwiedzających galerie handlowe norma. Nieco trudniejsze zadanie mają jednak właściciele wysp gastronomicznych – często bywa, że klienci w tej branży mimo wszystko wybierają sklep bądź lokal. Oczywiście można ów impas przełamać. Jak? Podpowiadamy!

Przepis na widoczną wyspę gastronomiczną

Stoiska gastronomiczne, mimo swojej wciąż rosnącej popularności, nie występują tak często, jak wyspy innych branż. Mimo to, właśnie w tej branży, istnieją skuteczne sposoby przyciągnięcia potencjalnych klientów, ponieważ jeżeli chodzi o jedzenie, czy tego chcemy, czy nie – kupujemy zmysłami i emocjami.

Tym, co wzbudza podświadome zainteresowanie potencjalnego klienta wyspy gastronomicznej, jest w pierwszej kolejności zapach. Odpowiednie ukształtowanie stoiska także ma wpływ na to, w jaki sposób ów zapach będzie się rozprzestrzeniał.

Wyspa gastronomiczna musi być wyjątkowo estetyczna – bardziej niż stoiska innych branż. Dzięki estetycznemu, czystemu wyglądowi wyspa sama w sobie zachęci i przekona do siebie klientów. Dobrze jest także zatroszczyć się o wykończenie i detale nawiązujące do produktów oferowanych przez stoisko, tak aby podczas zakupowej bieganiny klient od razu mógł dostrzec co dana wyspa ma mu do zaoferowania.

Wyspa gastronomiczna musi być wykonana z materiałów najwyższej jakości, takich, na których bez obaw przechowywać i podawać można produkty spożywcze. Zazwyczaj sprawdzającym się rozwiązaniem jest także zastosowanie przeszkleń czy szklanych gablot, w których wystawić można apetycznie wyglądające produkty. Jeżeli wyspa ma być ozdobiona zdjęciami produktów spożywczych bardzo ważne jest, aby zadbać o ich najwyższa jakość – dobre zdjęcie kulinarne to wielki krok do sukcesu, ale także spore wyzwanie – oczywiście najlepiej jest zlecić to profesjonalnemu fotografowi lub agencji.

Wyspa gastronomiczna — aspekty praktyczne

Stoisko gastronomiczne powinno być estetyczne i przyciągać swoich potencjalnych klientów wyglądem oraz zapachem. Równie ważne jest jednak także jego odpowiednie wyposażenie i przygotowanie do codziennej pracy – musi to być przecież wygodne i ergonomiczne miejsce dla pracowników wyspy.

Branża gastronomiczna jest także dużo bardziej wymagająca – stoiska oferujące produkty spożywcze muszą spełniać pewne wymogi sanitarne. Dostęp do bieżącej wody lub systemu wodnego, właściwe zabezpieczenie sprzętów kuchennych, takich jak piecyk, kuchenka mikrofalowa, a nawet noże są niezwykle istotne i mogą nawet zaważyć na przyszłości stoiska.

Warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która nie tylko zaprojektuje i wykona stoisko, ale także zadba, aby było ono w pełni bezpieczne i spełniało wszelkie niezbędne wytyczne.

Od szczegółu do ogółu

Na dobre stoisko gastronomiczne składa się więc kilka istotnych aspektów. Musi ono spełniać wszystkie wymagania sanitarne oraz być wykonane z wysokiej jakości materiałów, przystosowanych do podawania produktów spożywczych. Powinno ono być także ergonomiczne i wygodne, zarówno dla potencjalnych klientów, jak i pracowników. I wreszcie, powinno przyciągać swoim niebanalnym wyglądem, rozsiewanym zapachem i apetycznie wyglądającymi produktami, odpowiednio zaprezentowanymi, najlepiej w podświetlonych gablotach.

Pozostaje oczywiście jeszcze dobranie kolorystyki stoiska, jego kształtu i wielkości – tu wybór jest naprawdę szeroki i dający cały ogrom możliwości!

Pozycjonowanie stron w Google Wild Moose & specjalist SEO Adam Grabowski